W jedności i pamięci – społeczność szkolna świętuje 30 lat z Janem Pawłem II
22 października 2025 roku w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji 30. rocznicy nadania szkole imienia Jana Pawła II. W tym szczególnym dniu zgromadziła się społeczność szkolna: uczniowie, nauczyciele, pracownicy szkoły aby razem przeżywać ten doniosły moment. To niezwykłe święto było okazją do wspólnej refleksji, wdzięczności i dumy z Patrona, który od trzech dekad wskazuje nam drogę ku dobru, prawdzie i miłości.
Uroczystość rozpoczęła się od odśpiewania hymnu państwowego, po którym głos zabrała Pani Dyrektor Jolanta Kuśmirek witając wszystkich zebranych i przypominając znaczenie patrona szkoły – św. Jana Pawła II. W swoim przemówieniu podkreśliła, jak ważne są wartości, które Papież Polak przekazywał młodym ludziom, oraz jak od 30 lat inspirują one kolejne pokolenia uczniów. Następnie podsumowano działania i konkursy zorganizowane w szkole z okazji jubileuszu. Pani Dyrektor wręczyła nagrody i dyplomy laureatom konkursów plastycznych i literackich o Janie Pawle II, dziękując wszystkim za zaangażowanie i godne uczczenie Patrona.
Nie zabrakło również artystycznego akcentu oraz hymnu szkoły. Uczniowie zaprezentowali program artystyczny o charakterze słowno-muzycznym, poświęcony życiu i nauczaniu Jana Pawła II. Recytacje i pieśni wprowadziły zgromadzonych w refleksyjny i uroczysty nastrój. Tego dnia wszyscy uczniowie i nauczyciele założyli również pamiątkowe tarcze z wizerunkiem Świętego Jana Pawła II – symbol jedności, pamięci i dumy z Patrona, który towarzyszy szkole w jej codziennej pracy i wychowaniu. Słodkim akcentem, który idealnie dopełnił jubileuszowe świętowanie i wprowadził radosny nastrój, był ulubiony przysmak Karola Wojtyły – papieskie kremówki, które wszyscy degustowali ze smakiem.
Święto szkoły – 30 lat imienia Jana Pawła II stało się piękną okazją do wspólnego spotkania, upamiętnienia, refleksji nad wartościami, które nam Patron pozostawił w spuściźnie, oraz do integracji społeczności szkolnej.
Małgorzata Wielgosińska

